sunnuntai 15. marraskuuta 2015

Piukat Paikat salin Kymmenes LAVIS®

Ihmettelen tässä suuresti, että menikö se kymmenen kertaa jo....?!?
Juurihan oli elokuu ja poikkesin Piukat Paikat & Kovat Kundit salilla Hämeenlinnan Aulangontiellä ja juttelin uutuudesta LAVIS® Tuolloin sovimme, että syyskuun puolesta välistä korkkaamme kymmenen kerran kurssin ja testaamme, miten Kanta-Häme innostuu tälläiseen uutuuteen, jota jo monessa kaupungissa ja pitäjässä ympäri Suomea jumpataan.

Tänään oli kymmenes kerta.
Viisi ohjelmaa ja kutakin jumpattiin aina kahdesti.
Väkeä riitti upeasti jokaiselle kerralle.
Ihastuksen kiljahduksia, tunnin päättyessä käsien taputuksia, hymyisiä kasvoja ja vahvasti aistittavaa liikunnaniloa.
Kymmenen viikkoa!!

Kun 15.8. ajelin koko päiväksi Kouvolaan LAVIS® Peruskoulutukseen ja seuraavana päivänä vielä LAVIS® Jatkokoulutukseen, niin vahvasti tunsin "TÄMÄ ON MUN JUTTU!!".
Olin koko kesän pitänyt lavatanssikursseja Hauhon Witsiälän tanssilavalla ja nauttinut niistä täysin siemauksin. Minua ei haitannut ollenkaan, että "sidoin itseni jokaiseksi kesälauantaiksi" vaikka sitä kovin moni ihmetteli. Kesäkauden hiipuessa päätökseen elin jo haikeissa fiiliksissä, kunnes eräänä elokuun iltana WhatsApp äänteli taas viestejä tiehaan tahtiin. Eerikkilän opiskelukaverit puhelimessa taas vilkkaasti keskustelivat ja minä bo ngasin hehkutuksen laviksesta. Lavis? Mitä se oikein on??
Kun sain kavereilta muutamaan kysymykseen vastauksen, niin minä olin jo tietokoneeni ääressä Googeloimassa.
Mikä ihme Lavis? Missä? Miten? Milloin?
Papparainenkin jo meni nukkumaan, kun Kirpsukka naputti näppistä.
Tieto karttui...
Haave nappasi minusta lujaa kiinni.
Aamulla sitten esittelin toiveeni Papparaiselle ja ehkäpä hän huomasi, että nyt on tosi kyseessä. Taisin olla aika reilusti intoo-piukassa.
Ja eipä Jussiseni turhaa ole Kulta Papparainen, kun sieltä myönnettiin välittömästi muutos tulevaan viikonloppuun. Meillä piti olla yhteinen viikonloppu ja jotenkin juhlistaa Papparaisen synttäreitä. Muutos sitten muutti tämän suunnitelman. Papparainen vakuutteli, että hän on jo sen ikäinen, että selviää itsekseensäkin synttäripäivänsä ja tätä mahdollisuuttani me ei ohiteta.
Minäpä siis kirjoitin sähköpostin ja Sirkku Pusa vastasi saman päivän aikana.
Minä olin ilmoittautunut Kouvolan LAVIS kursseille sekä lauantaille että sunnuntaille. Kumpanakin päivänä ajelin autolla nelisen tuntia ja paikanpäällä tanssijumppasin saman moiset tunnit, ellei enemmänkin.
Minulla oli koulutus käyty ja lisenssi hankittu.

Seuraavalla viikolla olin lähijaksolla Eerikkilässä ja otin opiskelukaverit koekappaleiksi.
Heidän kanssaan veivattiin tunnin verran peilisalissa ja sen jälkeen tiesin, että nyt tää on Kirpsukan menoa. Tämän jutun myyn Hämeenlinnaan!!

Nyt olen kokonaisuudessaan ohjannut LAVIS® - Lavatanssijumppa tuntia.
Hiljalleen on sana kiirinyt eteenpäin ja villityksen poikanen on saatu istutettua.

Piukat Paikat salilla tänään oli kurssin kymmenes kerta, mutta ei tämä tähän lopu.
Ensi viikolla olen tanssimassa Hesassa STOL ry:n jutuissa, mutta Aulangontiellä Lavistellaan vielä kerran tämän vuoden puolella, 29.11. Kellon aikakin on sama klo 15:30-16:30.
Sitten pidämme joulutauon tällä salilla ja jatkamme taas Loppiaisen jälkeen vaki päivänä ja kellonajalla.

Mutta muistathan, että Tervakoskella ja Turengissa Kirpsukka Moves nimen alla LAVIS® - Lavatanssijumppaa on tarjolla joulukuussakin.
Eli ei missään minessä tarvitse olla tanssijumpatta, jos riippuvaisuuteni on tarttunut ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti